Urząd Miejski w Tarnowskich Górach zaczyna nabór wniosków o zakup węgla po preferencyjnej cenie. Nabór potrwa do 20 listopada.
Szanowni Państwo, Mieszkańcy Tarnowskich Gór,
na początku listopada weszła w życie ustawa o zakupie węgla po preferencyjnych cenach. Umożliwia ona samorządom sprzedaż węgla dla gospodarstw domowych w cenie do 2 tys. zł za tonę.
Pod koniec października zapytaliśmy mieszkańców naszego miasta, czy będą chcieli kupić węgiel po preferencyjnej cenie za pośrednictwem gminy. Zainteresowanie było na tyle duże, że zdecydowaliśmy się sprzedaż taką zorganizować. Zaczynamy przyjmowanie wniosków o zakup ekogroszku i orzecha – również o takim rodzaju węgla zdecydowali mieszkańcy.
Poniżej najpełniejsza informacja na temat sprzedaży, jaką jesteśmy dziś w stanie Państwu przekazać. O rozpoczęciu sprzedaży i wszelkich szczegółach z tym związanych będziemy Państwa informować na bieżąco.
Arkadiusz Czech, Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry
—–
Informacje o składaniu wniosków
Do 20 listopada można składać wniosek o zakup 1,5 tony węgla po preferencyjnych cenach dla gospodarstw domowych, które
- spełniają kryteria uprawniające do otrzymania dodatku węglowego, czyli posiadają piec wpisany do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków,
- nie kupiły wcześniej węgla na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2 tys. zł za tonę, niezależnie od miejsca jego zakupu (np. PGG, PGE, Węglokoks, skład węglowy).
UWAGA! Wnioski o kolejne 1,5 tony będziemy przyjmować po 1 stycznia 2023 r.
Jak będzie wyglądać procedura zakupu węgla?
- Złożenie wniosku.
- Weryfikacja wniosku i sprawdzenie poprawności złożonych dokumentów przez Urząd Miejski.
- Informacja do wnioskodawcy przekazana z Urzędu Miejskiego o zakwalifikowaniu wniosku do zakupu węgla.
- Wydanie przez Urząd Miejski potwierdzenia uprawniającego do odbioru węgla we wskazanym punkcie wprowadzającym węgiel do sprzedaży.
- Odbiór węgla.
Kto i kiedy może złożyć wniosek?
Wniosek może złożyć osoba fizyczna mieszkająca w gospodarstwie domowym w Tarnowskich Górach, na rzecz którego dokonywany jest zakup węgla. Osoba ta musi być uprawniona do otrzymania dodatku węglowego i musi oświadczyć, że nie dokonywała dotychczas zakupu węgla na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2 tys. zł, w ilości 1,5 tony
Jak i gdzie pobrać wniosek?
Wnioski można pobrać poniżej, odebrać w Urzędzie Miejskim w Tarnowskich Górach przy Rynku lub przy ul. Sienkiewicza 2.
Można też wydrukowany wniosek wyciąć z tygodnika „Gwarek”, który ukaże się 15 listopada.
Jak i gdzie dostarczyć wypełniony wniosek?
Wniosek można:
- uzupełnić i złożyć osobiście w kancelarii Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach na parterze budynku przy Rynku lub przy ul. Sienkiewicza 2 w poniedziałki w godz. 7.30-17.00, od wtorku do piątku w godz. 7.30-15.30,
- przesłać poprzez ePUAP na adres skrytki Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach: /1gfi6tt36l/skrytka – za ważne uznaje się wnioski przesłane dokumentem podpisanym elektronicznie (za pomocą profilu zaufanego, bezpiecznego kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu osobistego z e-dowodu).
Wniosku nie można
- złożyć telefonicznie,
- wysłać mailem.
Jakie opłaty ponosi wnioskodawca?
Koszt węgla to maksymalnie 2 tys. zł brutto za tonę. Cena nie obejmuje kosztów transportu węgla ze składu wskazanego przez miasto do gospodarstwa domowego.
Co nastąpi po złożeniu wniosku?
- Złożony wniosek zostanie niezwłocznie rozpatrzony.
- W przypadku błędów we wniosku pracownik UM skontaktuje się z wnioskodawcą, by je poprawił.
- Jeśli z wniosku będzie wynikać, że wnioskodawcy nie przysługuje prawo do zakupu preferencyjnego węgla, pracownik UM przekaże mu taką informację telefonicznie, mailem lub listownie.
- Jeśli wniosek zostanie zweryfikowany pomyślnie, osoba z Urzędu skontaktuje się z wnioskodawcą, by potwierdzić poprawność wniosku. Przekaże też informację o terminie odbioru w Urzędzie poświadczenia uprawniającego do odbioru węgla we wskazanym punkcie.