13 marca Koleje Śląskie uruchomią komunikację zastępczą na odcinku z Tarnowskich Gór do Katowic. Wszystko przez modernizację linii 131 na trasie Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Według deklaracji prace modernizacyjne mogą potrwać dwa lata.
W niedzielę, 13 marca spółka PKP PLK rozpocznie mające potrwać dwa lata prace modernizacyjne linii kolejowej nr 131 na odcinku z Nakła Śląskiego do Chorzowa Batorego. W tym dniu Koleje Śląskie, których składy dominują na remontowanym odcinku, uruchomią komunikację zastępczą na trasie z Tarnowskich Gór do Katowic.
Linia nr 131, po której poruszają się pociągi linii S8 pełni ważną rolę na mapie połączeń kolejowego przewoźnika województwa śląskiego.
800 tys. pasażerów rocznie
– Na linii S8, z Lublińca do Katowic, w dni robocze kursuje 28 pociągów. Rocznie Koleje Śląskie przewożą na niej około 800 tys. pasażerów – podkreśla Patryk Świrski, prezes Kolei Śląskich. W trosce o komfort tych pasażerów w niedzielę, 13 marca, kiedy PKP PLK rozpocznie modernizację odcinka z Nakła Śląskiego do Chorzowa Batorego, Koleje Śląskie uruchomią komunikację zastępczą.
Kilka alternatyw
Na odcinku z Lublińca do Tarnowskich Gór (przez Rusinowice, Koszęcin, Kalety i Miasteczko Śląskie) bez zmian będą kursowały składy Kolei Śląskich. Z kolei na odcinku z Tarnowskich Gór do Katowic pasażerowie posiadający ważny bilet kolejowy Kolei Śląskich będą mogli skorzystać nie tylko z zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA), ale także z linii autobusowych M3 oraz T40, kursujących w ramach Zarządu Transportu Metropolitarnego (ZTM).
Lokalizacje komunikacji zastępczej
Na ZKA złożą się dwie linie autobusowe – S8 i S80. Pierwsza – ekspresowa, będzie realizowała bezpośrednie kursy pomiędzy Tarnowskimi Górami (dworzec autobusowy przy ul. Pokoju), a Katowicami (dworzec autobusowy przy ul. Sądowej). Druga – osobowa, będzie się dodatkowo zatrzymywać na przystankach ulokowanych w Nakle Śląskim (przystanek ZTM Nakło Śląskie przy ul. Głównej), Radzionkowie (przystanek ZTM Radzionków Dworzec PKP przy ul. św. Wojciecha, przystanek ZTM Rojca Centrum Przesiadkowe przy ul. Kużaja), Bytomiu (przystanek ZTM Dąbrowa Miejska przy ul. Celnej, przystanek ZTM Karb przy ul. Miechowickiej, dworzec autobusowy przy pl. Wolskiego) i Chorzowie (przystanki ZTM Chorzów Stabika i ZTM Nowa przy ul. Katowickiej, przystanek ZTM Chorzów Rynek/ZTM Estakada przy ul. Katowickiej).
– Informacje dotyczące szczegółów funkcjonowania komunikacji zastępczej i lokalizacji przystanków zostały przekazane wszystkim samorządom na trasie z Lublińca do Katowic. Pasażerowie znajdą je również na dworcach i na naszej stronie WWW. Informacji udziela również całodobowa infolinia dostępna pod numerem telefonu: 32 428 88 88 – wylicza Tomasz Musioł, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Zakres prac
Modernizacja linii kolejowej nr 131 to jeden z największych projektów kolejowych realizowanych w kraju. Na odcinku z Nakła Śląskiego do Chorzowa obejmuje wymianę torów i sieci trakcyjnej na odcinku ponad 23 kilometrów, przebudowę pięciu stacji (Chorzów Miasto, Chorzów Stary, Bytom, Bytom Karb, Radzionków) i dwóch przystanków (Bytom Północ i Radzionków Rojca) oraz budowę jednego nowego przystanku (Chorzów Uniwersytet).
Wzrosną komfort i dostępność
Dzięki inwestycji wzrośnie komfort podróżowania i dostęp do pociągów: wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie, nowe wiaty będą chronić przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, jasne, energooszczędne oświetlenie poprawi bezpieczeństwo po zmroku, a ścieżki naprowadzające ułatwią niewidomym i niedowidzącym poruszanie się po peronie. Według deklaracji PKP PLK prace modernizacyjne zakończą się w ciągu dwóch lat.